Training Design Thinking in a day

  • Do 16 aug 2018
  • Utrecht

Normaal €525,-

Nu €420,-

Uw last-minute korting is €105,-

Meer informatie: 020-522-5-225

We leven in een fantastische tijd. Een digitaal tijdperk waarin het dagelijks leven steeds comfortabeler wordt. Ook onze werkomgeving verbetert; we hebben meer zeggenschap over hoe we ons werk inrichten, en creativiteit en plezier op de werkvloer zijn tegenwoordig serieuze onderwerpen. Tegelijkertijd wordt onze omgeving steeds complexer. We hebben te maken met continue communicatie, snelle veranderingen, kritische klanten en slimme concurrenten.

When we embraced the internet we not just networked ourselves, we inadvertently also networked our problems. 

Kees Dorst, Professor Design & Innovation, University of Technology Sydney

No more business as usual

Voorheen konden we volstaan met ‘engineer thinking’; bekende problemen oplossen met bestaande middelen. Een hogere omzet? Meer leads verzamelen en bestoken met emailaanbiedingen. Deze aanpak volstaat niet meer. Oude middelen leiden niet meer tot dezelfde resultaten. Daarbij zien we nieuwe, onbekende problemen en mogelijkheden. Daarom vraagt deze tijd om een nieuwe manier van denken. Denken als een designer, in plaats van als een ingenieur.

There is no more business as usual. Everything has changed, is changing and will continue to change.

Idris Mootee, auteur ‘Design thinking for strategic innovation

Wat is Design thinking?

Design thinking is een innovatiemethode waarmee moderne organisaties buitengewone resultaten behalen. Klanten of eindgebruikers staan centraal en er is veel ruimte voor creativiteit. Het is een continu proces van klantwensen analyseren, problemen definiëren, ideeën genereren, prototypes ontwikkelen en aannames testen. Op deze manier werkt de Design thinker een concept uit waar écht behoefte aan is.

Design thinking kent vijf stappen:

  1. Empathie. Wat zijn de angsten, frustraties, wensen en dromen van de klant of eindgebruiker?
  2. Definitie. Wat is nu werkelijk het probleem of de uitdaging?
  3. Ideeën. Op welke manieren kunnen we het probleem oplossen?
  4. Prototype. Hoe komt de oplossing eruit te zien?
  5. Testen. Werkt de oplossing ook echt voor de eindgebruiker?

Wat leer je tijdens deze training?

Tijdens deze training leer je in hoog tempo de Design thinking-methode toepassen om concepten te ontwikkelen en tot leven te brengen.  Je gaat naar huis met o.a.:

  • Een stappenplan voor Design thinking
  • Interviewtechnieken
  • Brainstormtechnieken
  • Technieken om goede ideeën te identificeren en tegelijkertijd draagvlak te creëren voor de uitvoering
  • Tools om ‘quick and dirty’ apps en website te bouwen
  • Tips om snel een goede promo-video te maken
  • Veel inspirerende praktijkvoorbeelden

Programma

College 1
  • Innovatieparadox
  • Left brain, right brain
  • Iedereen is een designer
  • Design thinking stappenplan
College 2
  • Stap 1 – Empathie: begrijp je klant of eindgebruiker
  • Stap 2 – Probleemdefinitie: pains en gains
  • Stap 3 – Ideeëngeneratie: nieuwe manier van brainstormen. Ideeënselectie: het beste idee identificeren
  • Stap 4 – Prototype: een idee tot leven brengen met een mock-up, 3D-print, website, video of app
  • Stap 5 – Testen: een prototype implementeren, testen en verbeteren

Voor wie is de cursus Design Thinking in a Day bedoeld?

Design thinking in a Day richt zich op iedereen die behoefte heeft om op een creatieve manier te innoveren. Mensen die minder willen vergaderen en meer willen doen. Dit zijn bijvoorbeeld marketeers, grafisch ontwerpers, art directors, project managers, contentmanagers en social media strategen. Maar ook managers en CEO’s zullen deze training als bijzonder nuttig (en plezierig) ervaren!

Trainer: Minke Havelaar

Minke Havelaar werkt als conceptontwikkelaar voor organisaties als Kuyichi, UTZ Certified en Nationaal Comité 4 en 5 mei. Ze is een ervaren trainer en gecertificeerd Innovation Games™ instructor. Minke daagt je uit om je creativiteit te ontgrendelen en te gebruiken om snel en met plezier te innoveren. 

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Je ontvangt onze wekelijkse nieuwsbrief. Indien je die liever niet wilt ontvangen dan kan je je daar gemakkelijk voor uitschrijven

Contact

  • info@competencefactory.nl
  • 020 522 5 225